יום ראשון, 10 באפריל 2011

השקדים של האורז


שלום לכולם!

הבלוג עובר דירה לכתובת פרטית בפלטפורמה יותר נוחה שתוכלו לחפש בה לפי קטגוריות, תמונות גדולות יותר והרבה יותר כייף!

הכתובת החדשה

כל הפוסטים יהיו זמינים בהדרגה באתר החדש והבלוג פה נשאר לצורך הפניה בלבד.
לאחר שכל התכנים יעברו הבלוג פה לא יכיל תכנים.



בשיעורים האחרונים היו כמה אלמנטים שחשבתי לשלב במשהו שאכין לבלוג, ואתמול יצא לי לעשות זאת. כמה אתם אוהבים אגרולים? כמה אתם אוהבים אוכל בלי הרבה שמן? או עם מלא שמן? אז אפשר להגיד שהפעם תקבלו הכל. תבחרו מה שבא לכם
זה מאודה
העלתי תמונה של גרסה אחרת למתכון הזה, סיגר ממולא בשקדי עגל עם תרכיז עגבניות שרי וסלט עשבי תיבול. הכל על טהרת הבישול המזרח תיכוני. לקחתי את המתכון הזה לכיוון קצת אחר.
וככה זה במתכון המקורי
מזמן קניתי חבילת דפי אורז, סתם שיהיה. מכירים את זה? אז עד אתמול היא עמדה ללא מעש בפינה חשוכה של המטבח וחיכתה שאתייחס. אתמול היא ממש צעקה ולא הבנתי מזה, עד שהתקרבתי ונכנעתי. יאללה היום נעשה ממך מעדן.

הופ למקרר להוציא שקדי עגל שקניתי בלגעת באוכל בראשל"צ. בביקורי האחרון שם גיליתי שהם מטפלים בבשר מא' ועד ת' לגמרי לבד. אפשר להזמין מה שרוצים, איך שרוצים. ממש נחמד.

פתחתי את מגירת הירוקת שלי, טוב לא באמת ירוקת אלא ירקות, סתם טעות מהירות אבל זה לא כזה רחוק מהמציאות, הוצאתי גזר וקישוא ותוך כדי שאני מוציא דברים אני ממשיך להמציא את המתכון בראש.

פתחתי את המדף של הסירים ומאחור התחבא לו סיר אידוי חדש שלא נגעתי בו מעולם. אמרתי לעצמי, נו במילא אני סוף סוף משתמש בדפי אורז , בוא נלך על חדש לגמרי. הופ והוא בחוץ.

במהרה הבנתי שאין מצב שאני עושה את זה רק מאודה, כמובן שגם מחבת עם שמן הצטרפה לחגיגה. בסופו של דבר, המנה הזו יצאה מדהימה. לקחתי את העקרון הבסיסי של הסיגר, החלפתי את הבצק בדף אורז קל יותר ופריך יותר, הוספתי ירקות ותיבול קצת אחר ומעל הכל מתחבר רוטב מתקתק עם טעם חזק שמתאים לאידוי ולטיגון.

באופן אופציונלי ניתן להכין את מחית העגבניות מהמתכון המקורי, זה ישתלב פה נהדר גם כן.
עגבניות שרי בסיר עם תבלינים, והרבההההה זמן
אגרול ממולא בשקדי עגל עם קישוא וגזר

מצרכים ל7 אגרולים
150 גר' שקדי עגל חתוכים לקוביות קטנות
7 דפי אורז
1 גזר חתוך לרצועות דקות באורך 2 ס"מ
1 קישוא חתוך לרצועות דקות באורך 2 ס"מ
חוואיג'
פלפל
מלח
שמן שומשום
שום פרוס דק דק
בצל ירוק

מצרכים לרוטב
חוואייג'
1/2 בצל קצוץ
1/2 גזר קצוץ
1/2 קישוא קצוץ
1 כוכב אניס
פלפל
מלח
שמן שומשום
שומשום שחור קלוי
שמן כמהין לבן *אופציונלי
1/2 כוס יין לבן
3/4 כוס סויה
1/4 כוס סוכר

תהליך ההכנה
קודם כל נעשה את כל ההכנות למנה. נחתוך את הגזר והקישוא לרצועות דקות בארוך 2 ס"מ בערך, נפרוס את השום דק דק, נחתוך את הבצל, נחתוך את הבצל הירוק לרצועות באורך 5 ס"מ בערך ואת שקדי העגל לקוביות קטנות. נשים הכל בצד ונתחיל לעבוד.


נחמם מעט שמן זית במחבת ונצלה את הגזר והקישוא עבור האגרולים, לא הרוטב! נצלה עד שהם משחימים מעט, נתבל תוך כדי במלח ופלפל. נוריד מהאש ונתבל עם חוואייג' ונוסיף את השום וכמה טיפות משמן השומשום. נשים בצד ונעבור לעבוד על שקדי העגל.
טססססס
נטגן את שקדי העגל במעט שמן עם תיבול של פלפל ומלח, נוריד מהאש ונספוג את השמן המיותר. נתבל בחוואייג' ונטעם, נתקן תיבול לפי הצורך.
מתחמם
רותח!
אחרי ששקדי העגל מוכנים נקח דף אורז, נשים אותו כחצי דקה במים ואז נוציא לנייר סופג. לאחר מכן נשים את הדף על משטח העבודה ונסדר את המילוי, לגלגל באופן הדוק יחסי ולשים בצד. נחזור על התהליך עד שייגמר לנו המילוי.
לפני ההשריה
ועל שולחן העבודה לפני הגלגול
הופ!
אמורים לצאת לכם בערך 7 אגרולים עם המילוי הזה. אחרי שכולם מוכנים תעשו את הבחירה שלכם. אני שלחתי חצי לטיגון וחצי לאידוי. באידוי האגרול יוצא רך וחצי שקוף ובטיגון הוא קריספי לבן ומתנפח. כמו פצפוצי אורז.
מטוגן וקריספי, ליד אחד שעוד לא מוכן
בכדי לאדות, נכין סיר עם מים בקוטר של סיר האידוי. נרפד את סיר האידוי בנייר אפיה עם חריצים שעשינו, בכדי שהאדים יעברו. נסדר את האגרולים על נייר האפיה ונפזר בצל ירוק מעל ומסביב, אפשר לתבל במעט מלח, פלפל ואבקת צ'ילי למעלה. נשים את סיר האידוי מעל סיר המים הרותחים ולאחר כחמש דקות נהפוך את האגרולים בתוך סיר האידוי ונאדה לעוד מספר דקות. עד שהאגרול כמעט ולא שקוף.
מוכן לאידוי
רותח בפנים!
אחרי האידוי
בטיגון זה פשוט יותר, מכניסים את האגרולים לשמן חם, הופכים ברגע שצד אחד הפך להיות לבן לגמרי. לא צריך להגיע לרמה  שחומה.

בזמן הטיגון או האידוי נשים על האש סיר קטן עם שמן ונאדה את הבצל, הקישוא והגזר של הרוטב. נוסיף את היין הלבן ונצמצם לחצי ואז נוסיף את הסויה. נזרוק בפנים כוכב אניס ואת יתר התבלינים והמרכיבים, נערבב ונתן לתערובת לרתוח מספר דקות, עד לסמיכות הרצויה.

בהגשה נסדר מספר אגרולים על צלחת, אם זה מטוגן אפשר לחתוך באמצע ולהעמיד. נפזר מעט רוטב מעל או לצד האגרולים ונגיש עם בצל ירוק מאודה או חי.



בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה