יום ראשון, 20 בפברואר 2011

בואי נקנה רק תותים


שלום לכולם!

הבלוג עובר דירה לכתובת פרטית בפלטפורמה יותר נוחה שתוכלו לחפש בה לפי קטגוריות, תמונות גדולות יותר והרבה יותר כייף!

הכתובת החדשה

כל הפוסטים יהיו זמינים בהדרגה באתר החדש והבלוג פה נשאר לצורך הפניה בלבד.
לאחר שכל התכנים יעברו הבלוג פה לא יכיל תכנים.




קינוח. כמה דברים טובים המילה הזו מעלה לנו בראש, כמה טעמים וצבעים. יש כאלה שאוהבים קינוחים פשוטים ויש כאלה שאוהבים אותם קצת יותר מסובכים. יש כאלה שהדיוק והקפדנות עושים להם את זה, וכאלה שערימה גדולה של שוקולד עם קצפת וגלידה זה הקינוח המושלם.

הפעם אני אכין קינוח עם 2 צורות הגשה. אחת מוקפדת יותר ואחת קצת פחות. קינוח אורז מתוק עם ג'לי תות, שקדים טבעיים וסירופ תות. הכל כמובן מחומרים טריים בלבד!

"מוס" אורז מתוק עם ג'לי תות ושקדים
יאמי לא?

מצרכים עבור "מוס" האורז
100 גר' אורז ארבוריו
100 גר' סוכר
850 מ"ל חלב 3%
גרידה מתפוז
גרידה מלימון
1 שמנת מתוקה להקצפה

מצרכים עבור ג'לי תות
חבילת תותים טריים מעוכים לעיסה
50 גר' סוכר
כלי חסין לחום
1 שקית ג'לטין (או 2.5 עלים)

מצרכים עבור סירופ תות
חבילת תותים מעוכים לעיסה (200 גר')
150 גר' סוכר

קישוט
שקדים חצויים מולבנים
שקדים טריים שלמים

תהליך ההכנה
שוב אנו משתמשים באורז ארבוריו, בעיקר בגלל ריכוז העמילן הגבוה שבו. נשים את האורז, הסוכר וגרידת הלימון והתפוז בסיר גדול עם החלב ונבשל על אש קטנה עם מכסה עד שכמעט כל הנוזלים נספגים באורז אבל הוא לא מתייבש לגמרי (אפשר לומר דייסה סמיכה כזו). נערבב כל כמה דקות בכדי שהאורז לא ידבק לסיר.
הכל בסיר
מתבשל לאט
בזמן שהאורז מתבשל נכין את תמצית התות לג'לי. ניקח את המחית תות שהכנו ונשים בתוך כלי חסין לחום עם סוכר, נכסה את הפתח בניילון נצמד ונכניס לסיר עם מים רותחים. לאחר חצי שעה בערך נראה שהמיץ נפרד ממחית הפרי ונשארנו עם מיץ צלול ואדום של תות. נסנן את המיץ ונוסיף לו (זה יוצא בערך 150-200 מ"ל מחבילת תותים) 3/4 שקית ג'לטין (להמיס את הג'לטין במים לפני). אני שמתי ברינגים בגדלים שונים והכנסתי לקירור.

את סירופ התות מאוד קל להכין וזאת בעצם קונפיטורה של תות. נשים בסיר את התותים המעוכים (אנו רוצים חתיכות!) והסוכר ונבשל. בכדי לבדוק את הסמיכות הרצויה ניקח מעט על כפית ונתן לתערובת לנזול. אם היא נוזלת לאט יחסית אז הגענו לסמיכות הרצויה. כמה שתבשלו יותר כך הקונפיטורה תהיה סמיכה וקשה יותר שהיא תתקרר.
עוד קצת והוא מוכן
ממש עוד מספר דקות
את האורז המוכן נשים בקירור. לאחר שהוא התקרר נערבב אותו מעט, נקציף מיכל אחד של שמנת מתוקה ונערבב בערך חצי מהכמות של הקצפת לתוך תערובת האורז. נסדר בכלים אישיים/רינגים בכל מיני צורות ונשים בקירור. מה שיקרה זה שהתערובת תתקשה במקרר ונוצר לנו מן "מוס" אורז מתוק.
תמיד טוב
הגשה
אני בצעתי 2 צורות הגשה. באחת שמתי ג'לי תות במרכז כלי ומסביב לו את האורז המתוק. על הצלחת פזרתי מעט סירופ תות.
באמצע זה ג'לי!


ההגשה השניה, הנחתי דיסקית של ג'לי תות על צלחת, מעליה מוס אורז מתוק ומסביב מעט סירופ תות ושקדים לעיטור.




אז בחרו את הדרך שלכם להציג, בכל מצב זה טעים- גם ישר מהקופסה במקרר!
בתאבון J

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה