יום ראשון, 13 במרץ 2011

אני פורים, אני פורים


שלום לכולם!

הבלוג עובר דירה לכתובת פרטית בפלטפורמה יותר נוחה שתוכלו לחפש בה לפי קטגוריות, תמונות גדולות יותר והרבה יותר כייף!

הכתובת החדשה

כל הפוסטים יהיו זמינים בהדרגה באתר החדש והבלוג פה נשאר לצורך הפניה בלבד.
לאחר שכל התכנים יעברו הבלוג פה לא יכיל תכנים.



אחת שתיים שלוש, אני – פורים! החג שהכי קרוב לי ליום ההולדת הגיע כל כך מהר. ססגוני ושמח, מלא צבעים והפתעות. בדיוק על זה היום אני מתכוון לדבר, מתכונים מלאי הפתעות כמו אוזני המן עם מילויים טעימים ומוס פסיפלורה עשיר בטעם ומוגש במגוון צבעים. יהיה כייף!

אין דבר שמייצג את פורים יותר מאוזן המן מלאה בפרג טעים. פרג על כל צורותיו במתכונים, בין אם הוא בעוגה, עוגיה, מאפה או כל דבר אחר. הדבר היחיד שחשוב בו הוא שהפרג יהיה טרי טרי. בקליפה שלו יש חיידק שאם הפרג לא טרי והוא טחון, נותן מרירות. אנו לא רוצים את זה לא במתכון ולא בפה.

איך אפשר לומר "אני פורים" בלי מוס שמתחפש לפסיפלורה ונראה בכלל כמו וניל? הדבר היחיד שמסגיר אותו מלבד הטעם זה המיץ העדין שיש בתחתית הכוס – מושלם!
וביום שלישי אני אעלה מתכון לרולדה מקמח מלא, דקה דקה, מלאה בתערובת של עוף טחון עם כרישה, תפו"א צהוב, פטריות שמפניון ובצלי שאלוט. את כל הרולדה המדהימה הזו עוטף מיונז ביתי שמאוד מאוד קל להכין. המתכון הזה פשוט קפץ לי מהראש שהייתי רעב אתמול והחלטתי להעלות אותו לפה, אני בטוח שכולכם תאהבו אותו. הוא קל, מהיר, וטעים בטירוף!
בשלישי
לעבודה? בשמחה

אוזני המן במילוי פרג, תמרים, שוקולד לבן עם חלווה
את המתכון הזה גיבשתי אחרי מחקר על סוגי הבצקים שמשתמשים בהם במתכונים שונים, יחסי ה"כוחות" בין הסוכר לחמאה, ומרקם הבצק. לפניכם מתכון שיוצא רך ונימוג, שאי אפשר להפסיק לאכול!

מצרכים לבצק
380 גר' סוכר
600 גר' חמאה (כן כן לא להבהל! אפשר לשים 550 אני לא אספר)
220 גר' ביצים (בערך 4 ביצים מסוג L)
1 ק"ג קמח לבן לא תופח
110 גר' אבקת שקדים
2 כפות תמצית וניל

אופציות:
·         מיצוי מתרמיל של וניל עם קצת חלב חם
·         גרדית לימון/תפוז
·         הל טחון
·         ציפורן טחון

מצרכים למלית פרג
300 גר' פרג טחון טרי
40 גר' חמאה
130 מ"ל חלב
120 גר' סוכר
50 גר' אגוזי מלך קצוצים דק

מצרכים למלית תמרים
120 גר' ממרח תמרים
250 גר' תמרים מגולענים
100 מ"ל שמנת מתוקה

מצרכים למלית שוקולד לבן וחלווה
200 גר' שוקולד לבן
100 גר' חלווה
50 מ"ל שמנת מתוקה

תהליך ההכנה (לעבודה!)
נערבב ביחד סוכר, ביצים, חמאה ווניל. אחרי שקיבלנו תערובת אחידה נוסיף את הקמח ונעבד עד שנקבל בצק אחיד ודביק מעט (דביק מעט זה אומר שהוא בצק יציב אבל לח! לא עיסה דביקה ). נשים במקרר עד שהוא מתקשה (בערך חצי שעה).
מערבבים את זה ואז מוסיפים קמח
מלית פרג
נמיס חמאה בסיר, נוסיף את הפרג הטחון, סוכר, חלב, אגוזי מלך. נבשל על אש קטנה עד לצמצום התערובת (לערבב כל הזמן!). ברגע שהתערובת סמיכה מספיק, שהיא תתקרר היא תתקשה יותר, זו התוצאה שאנו רוצים.

מלית תמרים
נשים בסיר תמרים מגולענים (טחונים), סוכר וממרח תמרים. נערבב על אש קטנה עד שנקבל עיסה, נוסיף מעט שמנת מתוקה ונבשל עד הסמיכות הרצויה. ניתן להוסיף עוד שמנת אם רוצים.
אמממ
מלית שוקולד לבן וחלווה
נמיס על באן-מרי (קערה מעל סיר עם מים רותחים) שוקולד לבן, אחרי שהוא נמס נוסיף חלווה ונערבב טוב טוב. עכשיו נוסיף את השמנת ונבשל עד הסמיכות הרצויה. אם זה דליל מדי ניתן להוסיף קורנפלור/קמח לתערובת.
מתחיל להסמיך


כל המליות נכנסות לקרור מלא לפני השימוש!

בניית אוזני המן
נוציא את הבצק מקרור ועל משטח מקומח נרדד אותו לעובי של כ2-3 מ"מ. נקח רינג או כל דבר אחר עגול בקוטר של 5-10 ס"מ (תלוי בגודל האוזן שאנו רוצים). נחרוץ עיגולים ונחלץ אותם.
ברידוד
ואלה העיגולים, בקרוב זה יהיה יאמ יאמ
באמצע של כל עיגול נשים מעט מהמלית הרצויה ונקפל את צדדי העיגול כלפי פנים, בצורה זו נקבל את המבנה של אוזן ההמן.

נסדר את כל האוזניים על תבנית עם נייר אפיה, נכניס לקרור לחצי שעה בערך. אחרי שאוזני ההמן התקררו, נכניס אותן לתנור מחומם לחום של 180-200 מעלות (תלוי בתנור שלכם) עד שהן מזהיבות למעלה.
בתאבון!

מוכנים להתחפש? אוהבים פסיפלורה?

מוס פסיפלורה עם קרם פסיפלורה
באנגלית הוא נקרא פרי התשוקה. טעמו האקזוטי בהחלט מגלם את השם הזה. מוס פסיפלורה רק משלים את החוויה שבלאכול את הפרי המענג הזה, האווריריות של המוס עם הטעם הממלא של הפרי, מדהים!
מצרכים
3 חלבונים
75 גר' סוכר
4 פירות פסיפלורה
1 שמנת מתוקה
50 גר' אבקת סוכר

תהליך ההכנה
אין דבר פשוט מזה! כל שעליכם לעשות הוא להוציא את כל הגרעינים של הפרי למסננת דקה ולמצות רק את המיץ לכלי נפרד.
מסננים
ככה זה אחרי סינון
וזה מה שנשאר
את החלבונים נקציף עם הסוכר הרגיל לקצף יציב, קצת לפני מרקם של מרנג. אותו תהליך עם השמנת המתוקה ואבקת הסוכר, רק שפה נוסיף את מיץ הפסיפלורה.
חלבונים
מוקצפים
אחרי ששתי הקציפות יציבות ומוכנות, נערבב מחצית מכמות השמנת לתוך החלבונים המוקצפים (בזהירות מבלי לשבור את הקצף! זה המוס שלנו). אחרי שסיימנו עם זה, נסדר את המוס בכוסות או כלים ונכניס לקרור לכמה שעות טובות.
שמנת עם המיץ
לכוסות ולמקרר!
אחרי שהוא מתייצב, נוסיף את הקצפת פסיפלורה שנשארה מעליו, שכבה מכובדת לא להתקמצן!, נכניס לקרור נוסף עד שהתערובת מתייצבת.
דלישס!
בהגשה ניתן לעטר בזרעים שנשארנו לנו או להגיש פשוט ככה.

תגובה 1:

  1. המוס פסיפלורה נראה מצוין! אני זוכרת שהפעם הראשונה שטעמתי אותו היתה כשהייתי בשליחות בברזיל, ומאז אני ממש מכורה, הילדים כבר צוחקים עליי כשאני מכינה את זה!

    השבמחק