יום רביעי, 30 במרץ 2011

זה מטוס? זו ציפור? לא! זה קוסקוס (ישראלי)


שלום לכולם!

הבלוג עובר דירה לכתובת פרטית בפלטפורמה יותר נוחה שתוכלו לחפש בה לפי קטגוריות, תמונות גדולות יותר והרבה יותר כייף!

הכתובת החדשה

כל הפוסטים יהיו זמינים בהדרגה באתר החדש והבלוג פה נשאר לצורך הפניה בלבד.
לאחר שכל התכנים יעברו הבלוג פה לא יכיל תכנים.



קוסקוס ישראלי. שמעתם את המונח הזה פעם? פה בישראל נולד לו חומר גלם שבעולם זוכה לפופולריות רבה. ה"קוסקוס הישראלי" או בשמו הנפוץ יותר בישראל, פתיתים. כן כן, אותן חתיכות קטנות של בצק בצורות שונות.

טוב אני מניח שכבר ידעתם את זה, אבל זה דיי מוזר לא? כל ילד ישראלי יודע טוב מאוד מזה פתיתים עם נקנקיות, או עם כל דבר אחר. אבל מה שלא כל ישראלי עושה עם הפתיתים, זה משהו קצת אחר. בדרך כלל מוסיפים להם בצל ותבלינים, קצת משעמם אבל הי, על זה גדלנו! (מה ישמע אני בן 40).

בארץ יצא לי לראות גרסות שונות של יצרנים עלומי שם, אבל את מה שכולנו מכירים זה את המוצר של אסם. תמיד יש לי במזווה פתיתים, לא משנה כמה חומרי גלם איכותיים, פלצניים ומיוחדים. ואני לא אומר שפתיתים זה לא משהו טוב, ההפך. אפשר להבין שנשארתי הילד שאוהב פתיתים ונקנקיות אה?

הפתיתים הם התרומה הקולינרית בין הבודדות של המטבח הישראלי לעולם. איך הם הומצאו? זה בכלל בא מהממשלה! בתקופה שבה היה מחסור באורז ראש הממשלה הראשון פנה למייסד אסם וביקש ממנו למצוא תחליף. משם הכל כבר הסטוריה לא?

איזה יום אחד היה בא לי להכין אתם משהו מיוחד. בעולם משתמשים בפתיתים בתור אוכל בריא, והוא כזה. אז עלה לי רעיון לתוספת/מנה ראשונה חמודה וקטנה שמאוד קלה להכין והיא מהירה בטירוף. אני הכנתי אותה בתור תוספת ליד סטייק אנטריקוט. אתם מוזמנים לעשות עם המתכון הזה מה שאתם רוצים.

פתיתים עם ירקות
בסוף, זה נראה ככה

מצרכים
הכל מוכן לבישול
חופן עגבניות מיובשות
ניצני ברוקולי מחצי ראש
תרד חלוט וקצוץ (בערך 200 גר' תרד לפני החליטה)
200 גר' פתיתים
1/4 חציל חתוך לקוביות
1/4 בצל קצוץ
מעט שמן זית

תהליך ההכנה
נפריד את ניצני הברוקולי, נחתוך את העגבניות לחצאים או רבעים ואת החציל לקוביות.



נחלוט את התרד במים חמים ונקצוץ דק.

נבשל את הפתיתים. אני אוהב אותם קצת מימיים אז ככה אנחנו נכין, וזאת הרמה שאנו רוצים. נאדה את הבצל במעט שמן זית. לאחר מכן נוסיף את הפתיתים ונכסה במים עד קצת מעל גובה הפתיתים. נבשל על אש נמוכה עם מכסה כ5 דקות.
מאדים
ומוסיפים מים
לפני שהפתיתים מוכנים נחמם מעט שמן זית במחבת גדולה יחסית ונשים את העגבניות, נוסיף לאחר כדקה את הברוקולי והחציל ונערבב טוב. נתבל במלח ופלפל ונכסה, נבשל את הירקות כ4 דקות על אש נמוכה וניצור בעצם אפקט של אידוי עם המכסה.
קודם עגבניות
ואז את השאר
ונכסה
לאחר שהפתיתים והירקות מוכנים, נוסיף את הפתיתים עם המים שנשארו (כי אמרנו שאנו לא רוצים יבש) לירקות ונערבב טוב טוב. נטעם ונתקן תיבול ונוסיף את התרד הקצוץ. אפשר להוסיף מעט חומץ בלסמי או חומץ בן יין.


נכון שמהיר? בתאבון!

תגובה 1:

  1. וואו, זה נראה מדהים וממש פשוט להכנה.
    לא ידעתי שהמציאו את הפתיתים על המפה של הארץ.
    נראה לך שזה יעבוד גם עם ירקות אחרים? נגיד כרובית?
    הבן שלי לא ממש מתחבר לברוקולי

    השבמחק