יום ראשון, 13 בפברואר 2011

כמו פטריות אחרי הגשם


שלום לכולם!

הבלוג עובר דירה לכתובת פרטית בפלטפורמה יותר נוחה שתוכלו לחפש בה לפי קטגוריות, תמונות גדולות יותר והרבה יותר כייף!

הכתובת החדשה

כל הפוסטים יהיו זמינים בהדרגה באתר החדש והבלוג פה נשאר לצורך הפניה בלבד.
לאחר שכל התכנים יעברו הבלוג פה לא יכיל תכנים.




אתחיל בלומר תודה לכל מי שהצביע לי. אני מקווה שתמשיכו לאהוב את מה שאני מכין ותצביעו לי שוב ושוב ושוב, טוב הבנתם.

מהרגע הראשון שקיבלתי את החבילה של התחרות ידעתי על מוצר אחד שאני בטוח הולך להשתמש בו, אורז. לא סתם אורז, אורז מלא בעמילן, כזה שאוכלים אותו מרגישים שמנת בלי להוסיף שמנת בכלל. כן כן, אני מדבר על הארבוריו או איך שהוא נקרא בפי כולם ריזוטו. יש לציין שזה רק אחד מכמה זני אורז שמהם מכינים את הריזוטו באיטליה.
ארבוריו במקרה שלנו
בגלל שבחלק החיצוני של האורז יש ריכוז עמילן גבוה יותר מסוגים אחרים אז בזמן ההכנה, שכולל ערבוב מתמיד שעוזר לשחרור העמלין הזה מהאורז, נוצר מרקם קרמי מפנק שמייחד את מנת הריזוטו האיטלקית.

במנה שמיד תוכלו לראות שילבתי פרי דיי מיוחד. על הקופסה שתקנו אותו כתוב דובדבן האהבה, שם ממותג כל שהוא. אני מכיר את הפרי  הזה בתור דובדבן היהודים, או בשמו האמיתי Cape Gooseberry. מה שמייחד את הפרי הזה הוא הצורה המאוד מיוחדת שלו והטעם המתקתק והכובש שלו. בפרי עטוף במן פעמון שמגן עליו ונותן לו את הייחודיות שלו, סוג של הפתעה לפתוח את התרמיל המוזר הזה ולגלות פנינה כתומה באמצע.
רואים את התרמילים?

וככה זה חתוך
אז כמו שכבר הבנו, המנה שנכין היום היא ריזוטו, אבל לא סתם – ריזוטו פטריות. יש לי אהבה מאוד גדולה לפטריות מכל מיני סוגים, חריפות, עדינות, חזקות יותר וחזקות פחות. היום נשתמש ב4 סוגים. פורטבלו, שמפניון, מלך היער וכמהין. ה3 הראשונות בצורתן הטבעית והאחרונה בצורת שמן עם טעם מאוד חזק.
כמה פטריות, כמה טעמים!
ריזוטו פטריות עם כמהין ודובדבן היהודים

מצרכים (עבור 3 מנות בערך)
1 שאלוט גדול קצוץ
220 גר' פטריות פורטבלו + שמפניון חתוכות חצי לקוביות קטנות וחצי מהכמות לשמיניות
220 גר' אורז ריזוטו (ארבוריו או כל סוג אחר שמתאים למנה הזו)
1/2 כוס יין לבן יבש
5 כוסות ציר עוף
200 גר' דובדבן היהודים חתוך לרבעים
1 כף בזיליקום קצוץ
1 כף עירית קצוצה
1/2 כפית שמן כמהין לבן
1 פטרית מלך היער חתוכה לפרוסות דקות
מלח ים
פלפל שחור טחון טרי
בזיליקום לקישוט
שמן זית
100 גר' רצועות חזה עוף
הפטריות בקוביות
ובשמיניות
תהליך ההכנה
בשלב הראשון נשים מעט שמן זית בסיר רחב יחסית, נוסיף את הבצלים ונאדה אותם כ3-4 דקות ללא השחמה. לאחר מכן נוסיף את הפטריות החתוכות לקוביות ונאדה עוד כדקה. נוסיף את היין הלבן ונצמצם בחצי.
סיר רחב
והבצל בפנים
מאדים עם היין
נוסיף את האורז ונתחיל לערבב, לאחר חצי דקה נתחיל למזוג את ציר העוף לתוך הסיר בכמויות קטנות כל פעם חצי כוס בערך. כל הזמן נמשיך לערבב את האורז בסיר ושהוא "שותה" את רוב הנוזלים נוסיף עוד עד שנגיע עם האורז לרמה שהוא רך אך מעט קשה במרכז (אל-דנטה שזה אומר "על השן", כלומר שנוגסים מרגישים מעט התנגדות). במהלך ההכנה, תוך כדי ערבוב אתם תראו שהאורז הופך להיות קרמי שכזה, זאת בדיוק התוצאה שאנו רוצים.
ציר העוף מפשיר
לערבב..


תוך כדי שהאורז בהכנה נטגן את רצועות העוף במעט שמן זית ולאחר שזה כמעט מוכן נוסיף קצת יין לבן ונמתין עד לצמצום, נטבל ונסגור את האש.
כבר עם היין
ברגע שהאורז מוכן נסגור את האש ונוסיף את דובדבן היהודים ושאר הפטריות החתוכות גדול יותר. נטבל במלח ופלפל לפי הטעם ונוסיף את שמן הכמהין, רק תזהרו איתו כי הטעם מאוד חזק והוא יכול להשתלט על המנה בקלות – את זה אנו לא רוצים.

נוסיף ונערבב טוב טוב את הבזיליקום והעירית. זהו – מוכן! עכשיו נעבור להגשה.

ה-כ-ל בפנים
צורת הגשה
נקח צלחת גדולה שטוחה, נסדר ערימה מכובדת של הריזוטו באמצע (בכל זאת מנה עיקרית, זה מאוד משביע אבל אל תתקמצנו), נסדר מעט רצועות עוף מעל הערימה, נשים 2 פרוסות של פטרית נלך היער מהצדדים ונעטר את המנה בקצה של עלה בזיליקום. 



כמה נקודות:
  •         במקום דובדבן היהודים (למי שלא מצליח להשיג) אפשר להשתמש בעגבניות מזן תמר, לקלף אותם לפני ולהוציא גרעינים- אנו נשתמש בהן בצורת קוביות של הבשר בלבד.
  •         אני מאוד ממליץ לא לוותר על שמן הכמהין, הוא מאוד מוסיף למנה ונותן לה עומק אחר.
  •         אתם יכולים להשתמש בכל תערובת של פטריות שאתם רוצים, לפי טעמכם האישי.

שיהיה בתאבון! אני מאוד נהנה מהמנה הזו וחומרי הגלם המעולים שנמצאים בתוכה. למדו להעריך את חומרי הגלם ותוכלו לגלות עולם שלם של טעמים.

2 תגובות:

  1. ואוו! נראה מדהים ובטוח גם טעים!

    השבמחק
  2. מאוהבת בדובדבן האהבה! טעמתי אותו פעם ראשונה באירופה והופתעתי לגלות שגם בארץ מוכרים אותו.
    למרות שאני אוכלת אותו טרי, אף פעם לא חשבתי לשלב במנות עיקריות.
    נראת אחלה מנה!

    השבמחק